§1 Postanowienia ogólne
- Sklep Internetowy dostępny pod
adresem https://atena-sklep.pl/ jest prowadzony przez firmę FHU ATENA, 42-244
Mstów, Wancerzów, ul. Wyzwolenia 22, NIP 9490966268 Regon 240222690 (zwaną
dalej również: „Sprzedawcą”).
- Niniejszy Regulamin określa
zasady zwierania umów sprzedaży – w tym prawa i obowiązki stron wynikające
z zawieranych umów sprzedaży – za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Sprzedawca prowadzi odpłatną
sprzedaż internetową towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym,
dostępnym pod adresem https://atena-sklep.pl/
- Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy
następującymi sposobami:
a) drogą poczty elektronicznej na adres: kontakt@atena-sklep.pl b) drogą
korespondencyjną na adres siedziby Sprzedawcy, tj.: ul. Wyzwolenia 22,
42-244 Wancerzów
- Przez Klienta rozumie się każdą
osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą
osobowości prawnej, która składa zamówienie w Sklepie Internetowym.
Złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
- Przez konsumenta rozumie się
osobę fizyczną, która stosownie do art. 221 Kodeksu cywilnego dokonuje z
przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość
zmiany cen lub cech produktów, a także asortymentu Sklepu Internetowego
lub innych informacji widniejących w Sklepie Internetowym. Nie narusza to
jednak praw Klientów, którzy złożyli zamówienie lub zawarli umowę
sprzedaży przed wprowadzeniem zmian.
- Złożenie zamówienia jest
równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
§2
Zamówienia
- Zawartość przedstawiana w
Sklepie Internetowym (w szczególności ceny, opis produktów, dostępność
produktów) nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a
tym samym złożenie zamówienia przez Klienta nie oznacza natychmiastowego
zawarcia umowy sprzedaży. Zawartość ta, stosownie do art. 71 Kodeksu
cywilnego stanowi jedynie zaproszenie do zawarcia umowy. Z różnych
przyczyn, takich jak np. błąd systemu informatycznego czy opóźnienia
systemowe w aktualizacji stanu magazynowego, informacje widniejące w
Sklepie Internetowym mogą być niegodne ze stanem rzeczywistym lub
nieaktualne, a tym samym Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy
przyjęcia zamówienia. Do zawarcia umowy konieczne jest potwierdzenie
przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, o którym mowa w § 2 ust. 3
niniejszego Regulaminu.
- Zamówienia można składać 24
godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w następujący sposób:
– Zamówienia składa
się poprzez Koszyk zamówień na stronie Sklepu Internetowego,
– Po złożeniu
zamówienia za pośrednictwem Koszyka zamówień Klient każdorazowo otrzyma
wiadomość e-mail, wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany przez niego w
formularzu zamówienia, zawierającą prośbę o potwierdzenie złożonego zamówienia
poprzez kliknięcie (otworzenie) linku aktywacyjnego. W wiadomości tej Klient
będzie jednocześnie wyraźnie informowany, że złożenie i potwierdzenie
zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty. Zamówienie uważa się za
skutecznie złożone dopiero z momentem potwierdzenia złożonego zamówienia przez
Klienta.
- Po potwierdzeniu przez Klienta
złożonego zamówienia, o którym mowa powyżej w § 2 ust. 2, Sprzedawca
dokona weryfikacji poprawności złożonego Zamówienia (np. czy podano
informacje niezbędne do realizacji jak np. adres dostawy itd.) i
możliwości jego zrealizowania. Umowa sprzedaży zostaje zawarta dopiero w
momencie potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę następuje poprzez
zmianę statusu zamówienia na „Przyjęte do realizacji”, o czym Klient
informowany jest drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej wskazany
przez niego w formularzu zamówienia. O każdej innej zmianie statusu
zamówienia klient również będzie każdorazowo informowany w ten sam sposób.
- Jeśli Sprzedawca stwierdzi brak
możliwości zrealizowania zamówienia, niezwłocznie powiadomi o tym Klienta.
- Jeśli Klient dokonał płatności
jeszcze przed potwierdzeniem przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, a
Sprzedawca odmówi przyjęcia zamówienia do realizacji, Sprzedawca
niezwłocznie zwróci Klientowi wpłaconą kwotę. Sprzedawca dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient,
chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Po zawarciu umowy sprzedaży,
Sprzedawca potwierdzi Klientowi jej warunki, przesyłając je na trwałym
nośniku na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w formularzu
zamówienia lub na wyraźne żądanie Klienta pisemnie na wskazany przez
Klienta adres.
§3
Ceny i sposoby płatności
- Klient jest przez Sprzedawcę
informowany, najpóźniej bezpośrednio przed złożeniem zamówienia, o łącznej
cenie towaru i wszelkich dodatkowych opłatach (np. koszty transportu,
koszty płatności itp.). Tym samym Klient przed złożeniem zamówienia jest
informowany o łącznej kwocie, jaką zobowiązany będzie za dane zamówienie
zapłacić. Klient składając zamówienie zobowiązuje się do zapłaty powyższej
kwoty.
- Klient podczas składania
zamówienia wybiera sposób płatności. W Sklepie Internetowym dostępne są
następujące sposoby płatności:
- a) płatność z góry w formie
przedpłaty – poprzez system płatności online: Płatności BLIK, karta płatnicza
- b) płatność z góry w formie przedpłaty
– płatność przelewem tradycyjnym na następujący rachunek bankowy
Sprzedawcy: 02 1140 2017 0000 4002 0873 8181
- c) płatność za pobraniem, która jest dopuszczalna wyłącznie do zamówień o wartości nie większej niż 5000 zł.
- System płatności online, o którym mowa powyżej w § 3 ust. 2 pkt a) Regulaminu, obsługiwany jest przez
Paynow świadczona jest przez mBank S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul.
Prostej 18, 00-850, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy
dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem KRS 0000025237, posiadający numer identyfikacji podatkowej
NIP: 526-021-50-88, o wpłaconym w całości kapitale zakładowym, którego
wysokość wg stanu na dzień 01.01.2022 r. wynosi 169.539.536 złotych.
Dopuszcza on
następujące formy płatności:
Karty płatnicze:
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- Koszty transportu ponosi Klient. Jednakże w przypadku zakupu towarów o wartości przekraczającej 200
zł, przy płatności z góry (tj. § 3 ust. 2 pkt. a lub pkt b Regulaminu)
transport jest gratis.
- Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto.
§4
Realizacja zamówień, dostawa towaru
- Sprzedawca dostarcza Klientowi zakupione towary za pośrednictwem przewoźnika, tj. kuriera DPD na adres
wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia, przy czym dostawa
ograniczona jest wyłącznie do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- W przypadku, gdy Klient chce, aby towar dostarczono poza granicę terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
powinien przed złożeniem zamówienia skontaktować się ze Sprzedawcą i
zapytać o taką możliwość i ewentualne koszty takiej dostawy. Sprzedawca
zastrzega sobie możliwość odmowy wysyłki towaru za granicę terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej.
- Przewidywany (orientacyjny)
termin nadania przez Sprzedawcę przesyłki z zamówionymi towarami to:
a) 1-4 dni robocze
od momentu otrzymania pełnej płatności przez Sprzedawcę (tj. od momentu
uznania rachunku bankowego Sprzedawcy), w przypadku, gdy Klient wybrał
formę płatności z góry (przelew tradycyjny lub system płatności
online)
b) 1-4 dni
robocze od momentu Przyjęcia zamówienia do realizacji, w przypadku, gdy
Klient wybrał formę płatności w postaci płatności przy odbiorze. Czas
dostawy przesyłki zależy od kuriera, a Sprzedawca nie ma na niego wpływu.
Zwykle jednak czas ten wynosi nie więcej niż 1-4 dni od momentu nadania
przesyłki.
- Z chwilą wydania towaru
kurierowi na Kupującego przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą
oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
Postanowienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie dotyczy Klientów
będących konsumentami – jeśli Klient jest konsumentem, korzyści i ciężary
związane rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
przechodzą na niego dopiero z chwilą faktycznego dostarczenia mu przesyłki
przez kuriera.
- Przed odebraniem przesyłki od kuriera Klient obowiązany jest do sprawdzenia jej stanu, a w przypadku
występowania uszkodzeń odmówić jej przyjęcia lub zażądać od kuriera sporządzenia
protokołu szkody.
§5 Rejestracja Indywidualnego Konta Użytkownika w
Sklepie Internetowym
- W celu korzystania ze Sklepu Internetowego można poprzez rejestrację bezpłatnie utworzyć Indywidualne
Konto Użytkownika. Nie jest to jednak konieczne do składania zamówień
(składać je można również bez zarejestrowania). Osobę, która utworzyła
(zarejestrowała) Indywidualne Konto Użytkownika uważa się za Użytkownika
Indywidualnego Konta Użytkownika.
- Rejestracji Indywidualnego Konta użytkownika dokonuje się poprzez wypełnienie odpowiedniego
formularza rejestracyjnego na stronie Sklepu Internetowego i kliknięcie
przycisku „ZAREJESTRUJ SIĘ”. W ramach wypełniania formularza należy podać
wymagane w nim dane oraz oświadczyć o zapoznaniu się i zaakceptowaniu
Regulaminu Sklepu Internetowego oraz Polityki Prywatności, a także ustalić
własne, indywidualne hasło.
- Z chwilą utworzenia Indywidualnego Konta Użytkownika dochodzi do zawarcia pomiędzy Sprzedawcą
a Użytkownikiem umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej
na prowadzeniu Indywidualnego Konta Użytkownika. Umowa ta może zostać
przez strony w dowolnym momencie wypowiedziana bez zachowania
jakiegokolwiek okresu wypowiedzenia, co wiąże się z usunięciem
Indywidualnego Konta Użytkownika.
- Prowadzenie Indywidualnego Konta Użytkownika jest bezpłatne.
§6 Prawo odstąpienia od umowy przysługujące
Konsumentowi
- Stosownie do treści art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827
ze zm.) Klient będący konsumentem może w terminie 14 dni od otrzymania
towaru odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa bez podawania przyczyny. Prawo to wygasa po upływie 14
dni od dnia otrzymania towaru. Do zachowania powyższego terminu wystarczy
również wysłanie przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed
jego upływem. Takie samo prawo (odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni)
przysługuje przedsiębiorcy dokonującego zakupów w celach
niezwiązanych z prowadzoną działalnością.
- Klient celem złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy może skorzystać z przygotowanego przez
nas wzoru znajdującego się na stronie sklepu www.atena-sklep.pl lub złożyć je
w inny sposób. Ciężar dowodu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy
spoczywa na Kliencie.
- Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej
poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje
konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca
nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona
przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po
upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej
naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi
niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu
rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie
oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o
utracie prawa odstąpienia od umowy.
4. W razie skutecznego odstąpienia od umowy, umowę uznaje się za niezawartą.
5. W razie skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, z
zastrzeżeniem znajdującego się poniżej §6 ust. 6 Regulaminu, niezwłocznie,
jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia od otrzymania od Klienta
oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami. Jeżeli jednak Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze
rzecz od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta
dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia
rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez
Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów.
7. Odsyłane towary powinny być w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach prawidłowego zapoznania
się z towarem. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu
będące wynikiem korzystania przez niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
8. Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
9. Klient zobowiązany jest – na swój koszt – zwrócić towar Sprzedawcy osobiście, bądź odesłać go na adres Sprzedawcy za
pośrednictwem poczty/kuriera itd. uprzednio bezpiecznie go pakując (w sposób
zabezpieczający przed uszkodzeniem w transporcie). Wraz z odsyłanym towarem
Klient jest zobowiązany do zwrotu produktów otrzymanych gratisowo.
10. Klient powinien zwrócić towar
niezwłocznie, lecz nie później niż 14 dni po złożeniu oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.
§7
Reklamacje, rękojmia za wady,
odpowiedzialność Sprzedawcy
- Względem Klientów będących
konsumentami Sprzedawca odpowiada za niezgodność sprzedanego towaru z
umową (rękojmia za wady fizyczne i prawne) stosownie do przepisów Kodeksu
cywilnego, w tym przede wszystkim przepisów o rękojmi za wady tj. art. 556
i nast. Kodeksu cywilnego. Pamiętaj, że jako Sprzedawca mamy obowiązek
dostarczyć (sprzedać) Ci rzecz wolną od wad.
- W celu złożenia reklamacji
Klient powinien reklamowany towar dostarczyć (np. osobiście, kurierem
itp.) adres siedziby Sprzedawcy: FHU ATENA, Wancerzów, ul. Wyzwolenia 22,
42-244 Mstów wraz wypełnionym
formularzem reklamacyjnym dostępnym pod adresem https://atena-sklep.pl oraz dowodem zakupu towaru- paragonem
- Stosownie do przepisów Kodeksu
cywilnego o rękojmi jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że
sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego
wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie (ograniczenie to
nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez
sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy
na wolną od wad lub usunięcia wady). Jeżeli kupującym jest konsument, może
zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany
rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady,
chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez
kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w
porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia. Nadto, jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od
wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą
na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych
niedogodności dla kupującego. Sprzedawca może jednak odmówić
zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z
umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe
albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z
umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
Takie samo prawo przysługuje przedsiębiorcy dokonującego zakupów w
celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością.
- Pamiętaj, że załatwianie
reklamacji u Sprzedawcy nie pozbawia Cię praw, jakie przyznają Ci
powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym przysługujących Konsumentom
pozasądowych sposobów załatwiania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości i trybu skorzystania przez
Konsumenta z pozasądowych sposobów załatwiania reklamacji i dochodzenia
roszczeń możesz znaleźć na przykład w siedzibach lub na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej a także na stronie
internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://www.uokik.gov.pl/).
- Uprzejmie informujemy, że
konsumentowi na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) nr 524/2013 z 21 maja 2013 r. sprawie internetowego systemu
rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia WE nr
2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach
konsumenckich) przysługuje prawo do skorzystania z platformy internetowego
systemu rozstrzygania sporów (platforma ODR). Link do platformy ODR: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL Kontakt z nami możliwy jest na adres poczty
elektronicznej: info@atena-sklep.pl
- W obrocie między
przedsiębiorcami odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady jest
wyłączona.
- Jeśli na dany towar została
udzielona przez Sprzedawcę gwarancja, warunki gwarancji określają
dokumenty gwarancyjne oraz Ogólne Warunki Gwarancji.
- W obrocie między
przedsiębiorcami odpowiedzialność kontraktowa Sprzedawcy (art. 471 Kodeksu
cywilnego) ograniczona jest do szkód wyrządzonych przez niego z winy
umyślnej.
- Rozpatrzenie reklamacji przez
Sprzedawcę na korzyść Kupującego, mimo jej bezzasadności, stanowi jedynie
wyraz dobrej woli Sprzedawcy i w żadnym wypadku nie oznacza uznania ewentualnych
podobnych zgłoszonych roszczeń.
§8 Siła wyższa
- Poprzez siłę wyższą rozumie się
zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe lub prawie niemożliwe do przewidzenia,
którego skutkom nie sposób zapobiec lub wiązałoby się to z
niewspółmiernymi kosztami lub trudnościami. Za takie zdarzenia uznaje się
na przykład: powódź, konflikty zbrojne, epidemie lub pandemie, stany
zagrożenia epidemiologicznego lub pandemicznego, katastrofy naturalne,
pożar, mobilizacje wojskowe, zmiany przepisów prawa, akty administracyjne
wydawane przez organy władz lokalnych lub państwowych, wojna i działania
wojenne, rebelie, rewolucje, zamachy stanu, akty terrorystyczne, strajki,
przestoje i opóźnienia w dostawie materiałów lub mediów i usług
pozostające poza kontrolą Sprzedającego.
- Żadna ze stron nie ponosi
odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich
zobowiązań wynikających z zawartych umów sprzedaży lub innych umów
zawartych za pośrednictwem Sklepu Internetowego, jeśli jest to spowodowane
działaniem siły wyższej. Nie dotyczy to jednak obowiązku zapłaty odsetek
przewidzianych w przepisach prawa za opóźnienie w płatności.
- Sprzedawca, a także Klient
jeśli jest konsumentem, ma możliwość odstąpienia od zawartej umowy
sprzedaży lub innej umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego,
w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, jeśli wskutek działania siły
wyższej jej wykonanie jest dla niego niemożliwe lub wiąże się z
niewspółmiernymi kosztami lub trudnościami. Odstąpienie takie nie stwarza
żadnych podstaw do dochodzenia przez żadną ze stron jakichkolwiek
roszczeń, w tym odszkodowania itp. Do zachowania powyższego terminu
wystarczy w szczególności nadanie przed jego upływem oświadczenia o
odstąpieniu od umowy przesyłką poleconą za pośrednictwem Poczty Polskiej
lub wysłanie takiego oświadczenia drogą poczty elektronicznej, lub
skorzystania z innego sposobu składania oświadczeń woli przewidzianego w
przepisach prawa.
§9 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie zastosowanie mają polskie przepisy prawa.
- W obrocie między
przedsiębiorcami wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze
względu na miejsce siedziby Sprzedawcy.
- Nieważność poszczególnych
postanowień niniejszego Regulaminu nie wpływa na ważność pozostałych
postanowień. Również w przypadku, gdy nieważność dotyczy jedynie części
danego postanowienia, nie ma to wpływu na ważność jego pozostałej części.
- Niniejszy Regulamin jak również
Polityka Prywatności mogą być przez Sprzedawcę zmieniane w dowolnym
czasie, jednak zmiany te nie mogą naruszać praw Klientów, którzy złożyli
zamówienia przed wprowadzeniem zmian.
- Niniejsza wersja Regulaminu obowiązuje
od dnia 10.10.2022r.